Kutak za decu

Ime autora: Mentalno zdravlje u doba korone

Draga deco, pred vama su predlozi za različite zadatke u kojima kroz igru možete da naučite nešto novo, da se zabavite i budete kreativni. Na spisku su različite vrste aktivnosti koje možete raditi sami, sa braćom i sestrama, sa roditeljima. Neke od aktivnosti uključuju to da nam pošalješ svoje odgovore i kreacije, a za svaki dobro urađen posao od nas možeš dobiti pohvalnicu! Redovno ćemo dopunjavati listu aktivnosti, tako da čak i kad isprobaš sve predloge možeš ponovo da se vratiš na ovu stranicu i nađeš nove ideje 🙂 Radujemo se druženju!

Trenuci zlata vredni – moji ponosni trenuci

Sedi udobno, zažmuri i seti se svih onih trenutaka kada si bio/la ponosan/na na sebe. Dela kojima se ponosimo ne moraju biti veliki uspesi, već male pobede iz svakodendnog života, poput momenta kada smo uspeli da obradujemo nekoga, učinimo neko dobro delo, nacrtamo lep crtež, i slično. Priseti se svi tih trenutaka – od nekih prvih sećanja do sadašnjosti. Zapiši ih i napravi svoj spisak zlata vredan.

Bez neuspeha nema uspeha

Situacije neuspeha su ključne za naš dalji razvoj i uspeh. Poznati košarkaš Majkl Džordan je imao preko 80% promašaja slobodnih bacanja na početku svoje karijere, ali to ga nije obeshrabrilo, nego je shvatio da mora dodatno da vežba i da se trudi kako bi postao bolji u onome što voli. Zahvaljujući tome što neuspeh nije video kao STOP znak, postao je jedan od najboljih košarkaša na svetu.

Svi uspešni ljudi su doživeli i neuspehe mnogo puta. Iako su se osećali loše u tim trenucima (ne možemo stalno da budemo uspešni, to je zaista nemoguće), nešto su naučili iz tog iskustva i nisu odustali od toga da nastave da uče i usavršavaju veštine. Seti se i i jednog svog neuspeha i razmisli šta je u neuspehu zapravo uspeh!

Odgovori na sledeća pitanja:

Opiši situaciju koju si doživeo/la kao neuspeh.
Kako si se tada osećao/la?
Kako sebe možeš da ohrabriš u takvim situacijama? Šta možeš sebi da kažeš ili da uradiš da se osećaš bolje?
Šta bi rekao/la drugarima kada bi oni doživeli neuspeh?
Šta si naučio/la iz ove situacije?

Empatija kao superheroj!

Empatija je jedna od emocionalnih superveština. Ona je toliko moćna jer nam daje mogućnost da razumemo i osetimo kroz šta neko prolazi, i da mu se na taj način približimo. Šta je empatija: sposobnost da razumemo kako se neko oseća, kao i da i sami osetimo osećanje koje ta osoba doživljava. To je jedna zaista sjajna sposobnost. Šta misliš kako bi izgledao superheroj koji bi imao ovu super moć? Hajde nacrtaj kako bi izgledao taj superheroj! Možeš i da napišeš i priču o njemu!

Drvo samopoštovanja

Nacrtaj jedno drvo sa šest grana. Neka to bude jedno veliko drvo. U dnu drveta napiši svoje ime. A zatim ćemo redom da popunjavamo grane.
– na prvoj grani zapiši jednu prednost sa kojom si rođen/na (šta je na tebi ono što ti se najviše sviđa, sa čim si se rodio? Na primer: Plave oči, visoka sam…);
– na drugoj grani zapiši osobinu koju kod sebe voliš i ceniš (volim što sam hrabra, iskrena…);
– na trećoj grani zapiši veštinu koju si usvojio, naučio (da vozi bicikl, recituje…);
– na četvrtoj grani zapiši jedan svoj uspeh, nešto što si dobro uradio/la (sportski uspeh, školski, samostalni odlazak u radnju…)
– na petoj grani zapiši šta drugi vole kod tebe (roditelji, drugari…);
– na šestoj grani zapipi jedan cilj koji planiraš da ostvariš.
Ukrasi svoje drvo i okači ga na vidljivo mesto da te podseća na sve tvoje osobine i veštine koje će ti pomoći da dođeš do svog cilja.

10 ordena za tebe!

Napiši 10 stvari koje si super uradio/la od kada traje korona pandemija. To može biti sređivanje sobe, pomaganje mami u kući, urađeni domaći, nacrtani crteži i tako dalje. Kada napraviš spisak, pošalji nam i dobićeš 10 ordena! Svoj spisak možeš poslati u inboks FB stranice Mentalno zdravlje u doba korone ili putem mejla mzudobakorone@gmail.com.

Rečnik pozitivnih termina

Svake nedelje ćemo birati zadatu reč. Tvoj zadatak je da pronađeš kako se ta reč kaže na 10 različitih jezika sveta, koje god da izabereš. Pošalji nam svoje prevode, a mi ćemo ih spojiti i napraviti Rečnik pozitivnih termina koje ćeš moći da preuzmeš sa našeg sajta. Počećemo od reči LJUBAV. Svoj spisak možeš poslati u inboks FB stranice Mentalno zdravlje u doba korone ili putem mejla mzudobakorone@gmail.com.

Od oblaka do sunca

Nacrtaj 3 (ili 5) oblačića, i u svaki od njih upiši svoju jednu lepu osobinu. Zatim, svake nedelje upisuješ oko oblaka (kao da su zraci sunca iza koji se probijaju) kako si tu osobinu iskoristio te nedelje.

Moj srećni kutak/ Moje srećno mesto/ Moj srećni spisak

Uzmi veliki, prazan list papira, i pri vrhu napiši „Ivanin (stavi svoje ime) srećan kutak“. Nacrtaj i oboji sve stvari, osobe, situacije koje te čine srećnim. Kada završiš, pred spavanje pogledaj ceo crtež i zalepi ga na vidno mesto.
Ako želiš umesto srećnog kutka, možeš da nacrtaš svoje srećno mesto!
Takođe, ako ne voliš mnogo da crtaš, napravi svoj srećan spisak! Napiši stvari, osobe, situacije koje te čine srećnim. Kada završiš, pred spavanje pogledaj svoj spisak i zalepi ga na vidno mesto. Srećan spisak ili srećno mesto služe da ti pomognu kada se osećaš tužno ili usamljeno, da te umire i daju snagu.

 

0 komentara
1

Preporučujemo

Ostavite komentar